بهترین روش چاپ کدام است؟

 

چاپ یکی از صنایع مهم و حیاتی در جوامع بشری می‌باشد که فرهنگ،آموزش و دانش جامعه با آن عجین شده است.اما در سال‌های گذشته افزایش قیمت کاغذ در کشور ما باعث شده تا این صنعت دچار رکود شود و مردم تمایل کمتری به خرید کتاب و مجله و … داشته باشند و سرانه‌ی مطالعه در ایران بیش‌ازپیش کاهش یابد.

یکی از راه‌هایی که باعث کاهش هزینه‌های چاپ می‌شود و قیمت نهایی کتاب را تا حدی پایین می‌آورد استفاده از چاپ افست است.این کاهش قیمت می‌تواند به بازار کتاب کمک کند و صنعت چاپ را از رکود خارج کند.ما در این مقاله از چاپ هدف سعی داریم تا به‌طور کامل در مورد چاپ افست و مزایای آن صحبت کنیم.تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چرا از چاپ افست استفاده کنیم؟

روش‌های مختلفی برای انواع چاپ وجود دارد،یکی از ساده‌ترین و به‌صرفه‌ترین انواع چاپ،چاپ افست می‌باشد.چاپ افست یا لیتوگرافی یک روش چاپ است که در آن نوشته و عکس‌ها را بر روی قسمت پلاستیکی مانند یک استوانه‌ی در حال گردش قرار می‌دهند،بعدازآن با استفاده از یک استوانه‌ی دیگر این عکس و نوشته‌ها را بر روی کاغذ سفید چاپ می‌کنند.

 در این نوع چاپ،ابتدا هر چیزی که باید چاپ شود را بر روی یک ورقه‌ی فلزی بانام زینک قرار می‌دهند،سپس با مواد نوشته‌ها و تصاویر را به جوهر آغشته می‌کنند.زینک بر روی استوانه‌ی اول قرارگرفته و براثر فشار طرح آن بر روی قسمت لاستیکی مانند استوانه‌ی دوم نقش می‌گیرد.سپس این طرح بر روی کاغذ سفید چاپ می‌شود.

چاپ افست

چاپ افست سرعت بسیار بیشتری نسبت به چاپ‌های حروفی دارد و برای چاپ در تیراژ بالا بسیار مناسب است.سرعت‌بالای چاپ در کنار کیفیت مناسب باعث شده تا این چاپ یکی از رایج‌ترین انواع چاپ باشد.

چاپ افست ۴رنگ چیست و چگونه کار می کند؟

همان‌طور که از اسم این نوع چاپ مشخص است،این نوع چاپ از ۴رنگ تشکیل‌شده است.چهار رنگ اصلی قرمز،آبی، زرد و مشکی رنگ‌هایی هستند که در چاپ افست به‌کار می‌روند و با ترکیب این ۴رنگ انواع مختلف رنگ‌ها ساخته می‌شود.

رنگ‌های قرمز،آبی و زرد جزو رنگ‌های اصلی و زنگ مشکلی یک رنگ مکمل محسوب می‌شود.البته در مواردی از زنگ سفید به‌عنوان رنگ پنجم هم استفاده می‌شود این در شرایطی است که کاغذی که چاپ بر روی آن انجم می‌شود رنگی باشد.

چاپ افست چهارنگ

چاپ افست چه کاربردی دارد؟

این نوع روش چاپ به خاطر مزیت‌هایی که دارد،برای چاپ پروژه‌های مختلف در شرکت‌های متوسط و بزرگ به‌کار گرفته می‌شود.ازجمله کاربردهای این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– محصولات چاپی تبلیغاتی همچون تراکت‌ها، بروشورها و …

چاپ تراکت‌های تبلیغاتی و انواع بروشور همچون بروشورهای معرفی محصولات مختلف،ازجمله کاربردهای این روش چاپ هستند.استفاده از چاپ افست برای محصولات تبلیغاتی امکان چاپ قیمت مناسب در تیراژ بالا را برای صاحبان کسب‌وکارهای مختلف فراهم کرده است.

– بازی‌هایی که بر روی تخته چاپ می‌شوند همچون شطرنج

  • پاکت‌های لوح فشرده

چاپ پاکت برای لوح‌های فشرده باعث حفظ کیفیت و سلامت این محصولات الکترونیک شده است.ایجاد خط و خش و کاهش کیفیت محتوای ویدیویی لوح‌های فشرده ازجمله مشکلاتی بود که لوح‌های فشرده پیش از استفاده از این پاکت‌ها با آن‌ها مواجه بودند.

  • چاپ انواع نقشه‌ها
  • انواع بازی‌های فکری کارتی

بازی‌های فکری ازجمله سرگرمی‌هایی است که طرفداران زیادی در جهان دارد.شرکت‌های بازی‌سازی در ایران نیز بازی‌های کارتی بسیاری را برای افزایش هوش،تمرکز و حافظه افراد با سنین مختلف ساخته‌اند.بازی‌های کارتی با تیراژ بالا و برای عرضه در فروشگاه‌های سراسر کشور تولید می‌شوند.چاپ با این تیراژ بالا فقط با چاپ افست امکان‌پذیر است.

  • چاپ روزنامه

چاپ روزنامه از حدود دو قرن پیش رواج داشته است.نقش گسترده روزنامه‌ها در اطلاع‌رسانی و روشنگری‌ها در جامعه و همچنین لزوم چاپ روزنامه‌ها با تیراژ بالا و البته قیمت مناسب آن‌ها برای دسترسی بالا برای آحاد مردم جامعه،اهمیت این نوع چاپ را نشان می‌دهد.

  • چاپ کتاب

کاهش هزینه چاپ کتاب و تولید کتاب باقیمت مناسب در تیراژ بالا در چاپ افست،اهمیت بالای این روش چاپ را در چاپ کتاب نشان می‌دهد.

-چاپ اسناد و مدارک قانونی و مالی

استفاده از روش چاپ افست برای چاپ اسناد و مدارک مالی و قانونی،فرایند قانونی و قضایی را ساده‌تر کرده است.

  • چاپ گزارش‌های مالی شرکت‌ها و سازمان‌ها

اطلاعات مالی شرکت‌ها همچون گزارش‌های سالیانه سازمان‌ها و شرکت‌ها یکی دیگر از کاربردهای این نوع چاپ می‌باشد.

مزایای چاپ افست چیست؟

  • کیفیت بالای چاپ

در چاپ افست با به‌کارگیری دستگاه‌های پیشرفته همراه باقابلیت تنظیم و کنترل جریان جوهر توسط اپراتور،کنتراست مناسبی در تصاویر ایجاد می‌شود.همین امر باعث کیفیت بالای تصاویر چاپ‌شده با این روش و تثبیت رنگ آن‌ها روی کاغذ چاپ می‌شود.

  • قیمت مناسب در تیراژ بالا،قابلیت به‌صرفه 

در چاپ افست امکان چاپ تیراژ بالا وجود دارد،که بار مالی بسیار پایینی را برای سازمان‌های بزرگ خواهد داشت.لازم به ذکر است که روش‌های دیگر چاپ که کیفیت بالاتری نسبت به چاپ افست داشته باشند،وجود دارد.اما تفاوت قیمت این روش‌ها با چاپ افست،آن را روش چاپ به‌صرفه برای طراحی و چاپ تیراژ بالای کاتالوگ شرکت‌ها تبدیل کرده است.

  • سرعت در چاپ

استفاده از دستگاه‌های پیشرفته،سرعت چاپ افست را بسیار بالاتر از سایر روش‌های چاپ برده است.همچنین چاپ با روش‌های دیگر به خاطر کم شدن جوهر در طی فرآیند چاپ،تصاویری باکیفیت کمتری را تولید می‌کند.اما در چاپ افست به خاطر امکان کنترل جریان جوهر توسط اپراتور،کیفیت بالای تصاویر را حفظ کند.بنابراین در مدت‌زمان کمتری نسبت به چاپگرهای ساده،می‌توانید طرح‌های چاپی خود را تحویل بگیرید.

  • امکان اجرای چاپ بر روی سطوح مختلف

جذاب‌ترین قابلیت چاپ با این روش،امکان چاپ پروژه روی سطوح مختلفی همچون پارچه،فلز،انواع کاغذ و کارتن،چرم،پلاستیک و چوب است.

چاپ افست

  • دوام بالا

به خاطر امکان چاپ بر روی سطوح مختلف،دوام این نوع چاپ مخصوصاً وقتی روی سطح فلزی چاپ می‌شوند،بسیار بالاتر است.علاوه بر این به دلیل اینکه در چاپ افست،پوشش نازکی از پلاستیک روی سطح چاپ‌شده قرار می‌گیرد،کیفیت تصاویر چاپ‌شده با این روش به‌راحتی از بین نخواهد رفت.

بهترین مجتمع چاپ افست تهران

شهر تهران به خاطر جمعیت بالایی که دارد،در بسیاری موارد موردتوجه قرار می‌گیرد.در بحث صنعت چاپ هم بسیاری از مراکز چاپ مهم کشور در این شهر قرار دارند.مراکز چاپ پیشرفته با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و به‌روز در حال فعالیت هستند ک محصولات بسیار با کیفتی را چاپ و روانه‌ی بازار می‌کنند.اما در بین این مراکز چاپ کدام بهتر است؟

موارد زیادی هستند که باید مدنظر قرار دهید تا یک مجتمع چاپ را برای همکاری انتخاب کنید.اگر به دنبال یک مرکز چاپ افست در تهران هستید،پیشنهاد ما برای شما همکاری با مجتمع چاپ هدف است.چاپ هدف با دارا بودن به‌روزترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های چاپ افست تهران،می‌تواند بهترین کیفیت چاپ را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

موارد دیگری مانند پرسنل حرفه‌ای،سرعت چاپ بالا،منظم و دقیق بودن و … مواردی است که باعث می‌شود که مجتمع چاپ هدف جزو بهترین مجتمع چاپ افست تهران قرار بگیرد.

چاپ افست آنلاین

با فراگیر شدن استفاده از اینترنت در کشور و پتانسیل بالای فضای مجازی برای تجارت الکترونیک کسب‌وکارها شروع به فعالیت در این فضا کردند.بازخوردی که از این فعالیت گرفته شد بسیار عالی بود و کسب‌وکارهایی که در فعالیتشان بهترین بودند بسیار مورد استقبال مردم قرار می‌گرفتند.

در صنعت چاپ هم همین اتفاق افتاد و بسیاری از کارها از چاپ کتاب و مجله گرفته تا فروش آن‌ها در این فضا انجام می‌شد.تا جایی که امروزه خرید کتاب یا سفارش چاپ از اینترنت و فضای مجازی یک کار عادی می‌باشد.یکی از خدمات مجتمع چاپ هدف که بسیار مورد استقبال قرارگرفته است،چاپ افست آنلاین می‌باشد.

شما در هر کجایی که باشید به‌راحتی می‌توانید سفارش کارتان را به‌صورت آنلاین انجام دهید تا بعد از انجام کار برای شما ارسال شود.چاپ افست آنلایننه‌تنها برای شهر تهران بلکه برای شهرهای دیگر هم قابل سفارش دادن است و بعد از انجام کار ارسال سفارش به تهران و شهرستان‌ها  انجام می‌شود.

چاپ افست آنلاین و ارسال کارها به تهران و شهرستان‌ها باعث شده تا بسیاری از هزینه‌ها کاهش پیدا کند و کارها با سرعت بیشتری انجام شود،همین موارد باعث استقبال افراد از چاپ افست آنلاین شده است.

جنجالی‌ترین بخش سفارش چاپ افست برای مشتریان قیمت چاپ می‌باشد.با توجه به نوسانات بازار در حوزه‌ی چاپ،دریافت قیمت چاپ افست به‌صورت روزانه انجام می‌گیرد.اگر به دنبال دریافت قیمت چاپ مناسب هستید،پیشنهاد ما به شما عزیزان دریافت مشاوره از کارشناسان مجتمع چاپ هدف می‌باشد.

چاپ افست تهران

کارشناسان چاپ هدف باتجربه‌ی بالایی که درزمینه‌ی چاپ افست دارند،راهکارهای زیادی برای بهینه کردن قیمت این نوع چاپ به شما عزیزان ارائه می‌دهند تا قیمت نهایی برای شما بسیار مناسب باشد.در ضمن یکی دیگر از موارد موردتوجه در مجتمع هدف،قیمت بسیار مناسب در تیراژ بالا می‌باشد.

شما با سفارش تیراژ بالا می‌توانید باقیمت بسیار مناسبی کتاب خودتان را چاپ کنید و باقیمت نهایی پایین‌تری کتاب خود را روانه‌ی بازار کنید.به‌این‌ترتیب هم کتاب شما فروش بیشتری پیدا می‌کند و در اختیار عموم قرار می‌گیرد هم خواننده با رضایت بیشتری کتاب را تهیه می‌کند.