چاپ روی کاغذ سنگ

چاپ روی کاغذ سنگ

کاغذ سنگ پدیده‌ای در صنعت چاپ می باشد که از پودر نوعی سنگ خاص به وجود می‌آید،در این روش دیگر برای تولید کاغذ به آب و قطع درختان نیازی نیست.کاغذ سنگ در مفهوم کاربردی تفاوتی با کاغذ معمولی ندارد و کاملاً باانواع دستگاه‌های چاپ سازگار است.

مزایای چاپ روی کاغذ سنگ چیست؟

  1. سازگار بودن با دستگاه‌های چاپ افست
  2. خشک شدن فوری پس از چاپ
  3. دمای محیط بر فرآیند چاپ کاغذ سنگ بی تأثیر است

کاربردهای کاغذ سنگ چیست؟

  • چاپ انواع بروشورها و پوسترهای تبلیغاتی
  • چاپ کتاب و چاپ جعبه بسته‌بندی
  • چاپ پوسترها و مجلات 

چاپ روی کاغذ سنگ

آیا کاغذ سنگی کاملاً تجزیه‌پذیر است؟

کاغذ سنگ از اجزای زیر تشکیل‌شده است:

کربنات کلسیم و پلی‌اتیلن با چگالی بالا.

کاغذ سنگی پس از چند ماه در زیر نور دائمی خورشید شروع به حل شدن می‌کند.بعد ازحدود یک سال کاملاً در گردوغبار حل می‌شود،مشابه پوسته تخم‌مرغ.کاغذ سنگی را نیز می‌توان بدون ایجاد گازهای سمی سوزاند،به همین دلیل،به‌ویژه برای کیسه‌های حامل محصولات مصرفی معمولی مناسب است.

به‌عنوان شخصی که صاحب کسب‌وکار هستم،مایلم اطلاعات بیشتری در مورد چاپ روی کاغذ سنگ و مزایای آن داشته باشم!

آیا می‌توان کاغذ سنگی را درست مانند کاغذ چاپ کرد؟

بله.

کاغذ سنگ را می‌توان به‌آسانی همانند کاغذ سلولزی معمولی چاپ کرد.حتی جوهر کمتری موردنیاز است.چاپ افست، دیجیتال و UV فناوری‌های ایده آل برای چاپ کاغذ سنگی هستند.اما چاپگرهای لیزری نسبتاً نامناسب هستند زیرا اغلب گرمای قوی ایجاد می‌کنند.کاغذ سنگ در دمای ۶۵ درجه سانتی‌گراد شروع به تغییر شکل می‌کند.

ماندگاری کاغذ سنگی چقدر است؟

مزیت بزرگ کاغذ سنگ زرد نشدن آن است.حتی بدون استفاده از سفیدکننده،به زیبایی سفید است و همین‌طور باقی می‌ماند.رطوبت نمی‌تواند به مواد آسیب برساند.به همین دلیل است که کاغذ در اصل می‌تواند برای همیشه دوام بیاورد.مگر اینکه در معرض نور دائمی خورشید قرار گیرد،زیرا در زیر نور طولانی‌مدت،کاغذ سنگ دچار مشکل می‌شود.

چاپ روی کاغذ سنگ

آیا کاغذ سنگی گران‌تر از کاغذ سنتی است؟

خرید محصولات کاغذ سنگی به‌عنوان جایگزینی برای محصولات کاغذی یا پلاستیکی می‌تواند سهم عمده‌ای در حفاظت از محیط‌ زیست داشته باشد.علاوه بر این،کاغذ سنگ دارای خواص مثبت بسیاری است که کاغذهای معمولی ندارند.

یکی از مزایای اصلی چاپ روی کاغذ سنگ خواص ضد آب آن است و هم‌چنین در برابر پارگی بسیار مقاوم است.قیمت چاپ روی کاغذ سنگ نسبت به کاغذ سلولزی یا کاغذ معمولی کمتر می‌باشد.

کاغذ سنگی چگونه ساخته می‌شود؟

فرآیند تولید کاغذسنگی اساساً با کاغذهای درختی متفاوت است و بسیار دشوارتر از تولید پلاستیک سنتی است.

برای ساخت کاغذ سنگی ۵ مرحله اصلی وجود دارد که در این مقاله به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • مواد خام

کاغذ سنگی به‌عنوان سنگ کربنات کلسیم شروع می‌شود که معمولاً به‌عنوان زباله از معادن سنگ مرمر تهیه می‌شود.این سنگ‌ها در یک انبار بزرگ جمع‌آوری می‌شوند.داخل این سنگ‌ها همان چیزی است که برای اجزای اصلی کاغذ سنگ لازم است،زیرا یک رنگ سفید خالص و طبیعی است.

  •  سنگ‌زنی

سنگ‌ها از رسوبات موجود در محل به آسیاب منتقل می‌شوند،جایی که لایه بیرونی ناخالص سنگ‌ها کنده می‌شود و هسته داخلی به پودر ریزتر از آرد تبدیل می‌شود،این پودر در کیسه‌های موجود در انبار در یک منبع کافی برای نیازهای تولید جمع‌آوری می‌شود.

  •  گلوله سازی

اینجاست که ماده اصلی تولید کاغذ سنگی ایجاد می‌شود.مقدار کمی پلی‌اتیلن با چگالی بالا با پودر کربنات کلسیم مخلوط می‌شود تا گلوله‌هایی ایجاد شود که ترکیب کامل کاغذ سنگی رادارند.

  • اکستروژن

در این مرحله،دما و سرعت اکستروژن باید به‌دقت کنترل شود تا کیفیت بالا تضمین شود.به همین دلیل است که دستگاه اکستروژن برای یک ضخامت کاغذ خاص کالیبره می‌شود.

  •  هندلینگ سطحی

این مرحله آخر جایی است که جابجایی دو سطح انجام می‌شود و مواد خام را به کاغذ و مقوا تبدیل می‌کند.

سخن پایانی

فرآیند کاغذ سنگی را می‌توان برای چند صد سال استفاده کرد به خاطر اینکه حاوی پلی اتیلن با چگالی بالاست.درحالی که کاغذ معمولی را می‌توان فقط برای چندین بار بازیافت و استفاده کرد.

برای چاپ روی کاغذ سنگ در مجموعه چاپ هدف چه مراحلی را انجام دهم؟

مجموعه چاپ هدف با داشتن بروزترین و مجهزترین فناوری طراحی و چاپ روی کاغذ سنگ،آماده دریافت سفارشات شما عزیزان برای چاپ روی کاغذ سنگ می باشد.چنانچه طرح اولیه برای چاپ روی کاغذ سنگ برای کسب‌وکار خود دارید،می توانید از طریق منوی ثبت سفارش آنلاین اقدام به ثبت سفارش نموده،و پس از بررسی طرح شما توسط کارشناسان ما در مجموعه چاپ هدف و تائید نهایی از طرف شما،سفارش خود را بصورت چاپ آنلاین روی کاغذ سنگ،از ما تحویل بگیرید.

چاپ روی کاغذ سنگ